Jak w prosty sposób się zrelaksować

autor dnia

dąb rosnący na ugorzeChcąc zadbać o zdrowie, trzeba zadbać o sen, relaks, dietę, aktywność fizyczną, kontakt z przyrodą, w tym z innymi ludźmi 😉 Jednak jest coś jeszcze ważniejszego oraz potrzebniejszego do życia i zdrowia, od czego możemy zacząć. W dodatku od razu, przy minimalnym wysiłku i bez nakładów finansowych.

Oddech! Kopalnią wiedzy o oddechu i ćwiczeń oddechowych jest joga. System sprawdzony i skuteczny, bo inaczej nie przetrwałby tysiącleci. Dzięki ćwiczeniom oddechowym dotleniamy i relaksujemy organizm.

Oto prosty sposób, jak radzić sobie ze stresem za pomocą oddechu:

  • wdech
  • wstrzymujemy powietrze i liczymy powoli do 4
  • wydech
  • ponownie wstrzymujemy powietrze i liczymy powoli do 4.
  • ćwiczenie powtarzamy aż uspokoimy oddech i siebie.

Ja lubię stosować tę metodę rano po obudzeniu się albo gdy jestem poza domem i na coś czekam, nie mając za wiele czasu ani nic innego do robienia. Dzięki niej można zawsze i wszędzie zrobić dyskretnie coś pozytywnego dla zdrowia 😉

Inny sposób na opanowanie naszego oddechu i stresu wygląda tak: bierzemy wdech i liczymy „raz”, wydech i „dwa”, następny wdech i „trzy”, wydech i „cztery” i tak do dziesięciu. Potem zaczynamy od początku. Wcale nie jest to takie proste… Myśli mogą nas łatwo porwać w trakcie ćwiczenia i niczego się nie doliczymy. Albo możemy się przeliczyć… Jak bardzo, przekonajcie się sami 😉

You may also like